26.12.10

Julaften


Jule glad jente.



Vi feiret julekvelden hjemme hos mine foreldre, der var også lille bror og en nabo.
Slik startet vår julaften; Ole reiste tidlig på jobb, og var ferdig ca 16.30 (jobber på Kiwi).
Ca i ti tiden vart vesla og jeg henta av min bror, så bar det av sted, første stopp var posten, også kirkegården, mens bror og frøkna satt i bilen (var så kaldt) var pappa og jeg å stelte litt til jul for folka våres.

Julaften på kirkegården; det har blitt ekstra viktig for meg etter at vi mista Johan, å stelle på grava til jul, og ellers på året.Først litt stell hos mine oldeforeldre.
Så for min bestemor og vår kjære Johan.En hjerte krans spesielt til gutten vår, og på lyset med lapp står det: Til Johan vi er glade i deg fra mamma og pappa.

Etter turen på kirkegården reiste vi hjem til mamma og pappa, så var det å vente på gubben, den gode maten og pakkene. Ole kom ca i 17. tiden, da spiste vi deilig ribbe i fra egen gris, med digg sprø svor og godt tilbehør. Dessert bestod av riskrem med rødsaus, min jule favoritt dessert nr 1.
Så venta vi litt, prata og kosa oss før det var tid for pakkene, det var nok pakker og det meste var til Else-Kristín. Else-Kristín fikk mange fine klær, noen nydelige kjoler, praktisk spise genser, noen leker og penger på konto.
Mange nye klær, å det trengs jo hele tiden, hun vokser jo så fort.

Noen leker, sterkefarger og lyd er favoritter.

Ellers fikk vi hver vår nye mobil, jeg fikk veske av Ole og han fikk radiostyrt hellikopter av meg,
penger, sjokolade som alltid er en slager og endel nyttige ting som vi ikke viste at vi trengt.

Nå er det 2.juledag å denne dagen skal vi bare kose oss hjemme, se på tv'en, spise god mat og bare nyte jula.

Ønsker dere alle en fortsatt fin jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å kommentere.