19.11.09

Ja jeg er en ung mor

Ung mor?
Ja jeg er vel en ung mor, men føler ikke at jeg er alt for ung nei tvert i mot føler at det er nå det passer for oss å få barn.
Nei vi har verken kjøpt hus, ikke har vi familie bil eller bikje, men vi har alikevel mange fordeler som unge foreldre.

Fordeler ved å være ung mor/foreldre.

-Ung og opplagt, under svangerskapet og fødsel, noe som er naturlig for menneske kroppen.
-Opplagt og har en del energi til å kunne følge barnets utvikling og etter hvert ulike behov for lek uten å bli sliten for fort.
-Ikke blir vi så fort gamle og kjederlig.
-Større sjanse for å oppleve å bli besteforeldre, i en alder der vi fortsatt orker å være med.

Det er mange fordeler, men det er synn når fremende kritisere.

Tenk bare for 50 årsiden da var det helt vanlig å få barn tidlig, ja noen følte seg til og med for gamle til ban nr 1, ved passert 25år. Nå er det så viktig med kjempe fin udanelse, flere samlivsbrudd, hus og studie lån og en jobb der hele dagen går med, før det skal kunne passe å få barn.

Hvorfor skal det være sån at folk nesten forventer at barnet er i barnehagen ved 1års alderen, eller at mor skal så fort som mulig ut i jobb etter permisjon?
Er det ikke mye viktigere for barne å kunne være hjemme i lag med mamman eller pappan sin, til det er klart for barnehage?

Jeg vil være hjemme med barna så lenge som mulig, å i allefall til de er klare for barnehagen,
eller dele permisjon i to sånn at far får tid med den lille.
Det viktigste er jo hva som er beste for barnet, å da er vel unge foreldre i ett stabilt ekteskap med grei inntekt og mye energi å kjærlighet det beste?

Ja jeg er en ung mor, å var gravid for første gang i an alder av 18år.
Må si at livet tok ikke slutt da, og når vesle Johan kom til i juni 08, vart livet virkelig verdt å leve.v
Men nå var ikke jeg så opptatt av å feste, men gøy hadde jeg det fordet om jeg var ung og gravid.



Johan og Ole<3



Hva mener du det vil si å være ung mor/foreldre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å kommentere.