4.9.12

En diskusjon ang kreative matpakker er ute på nette

Er det så farlig med kreative matpakker? skaper det det klasseskille eller missunelse?
Er det da ikke bedre at barnet spiser sin kreative matpakke enn å ikke spise maten i det hele tatt?

Jeg husker matpakka i fra barneskolen, den som lå i fra morran å til kl 11, i en litt varm sekk, med den smette ekle osten som en må spise bare fordi en var sulten å det var lenge til middag.
En sånn matoplevelse ønsker ikke jeg for vesla, jeg ønsker å skape mat glede og kreativitet, for det er jo akkurat sånn vi lærer oss å like og tørr å smake, vi spiser med øynene og smaker med tunga ser det appetitelig ut smaker det som oftest godt.

Å den viktigste faktoren er jo om barnet spiser eller ei,å pakkes maten i papir hvor lett er det da ikke for en skoleelev å kaste den i en dunk langs veien? mat boksen må jo være med hjem for å vaskes å da ser vi fort om maten er spist eller ei.
Også har det jo mye å si hva barnet spiser, ett sunt å variert kosthold er ikke vanskelig å få til i mat boksen, å har boksen flere rom da ligger jo maten i ro.

Men hva mener du skaper det klasseskille?

Her er diskusjonen.

da deler jeg til slutt en kjent ikke ny sang, kanskje den er utgangspunktet for dagens matpakker?

Matpakkevisa
Skrevet av «Knutsen og Ludvigsen»

Det er ikke morsomt å spise sin mat
når den ligger i pakke og ikke på fat.
Den øverste skiven var med syltetøy,
den satt fast på papiret som med vinden fløy.
Så skulle jeg starte med nummer to,
men den var spist fra før fordi den var så god.
I to halve hadde jeg delt skive tre,
da den ene var spist var den andre falt ned.
Den fjerde var med majones og tomat,
majonesen var klemt ut, tomaten var flat.
Den osten jeg hadde på skiven til sist
satt fast under den forrige som jeg hadde spist.
Nei, det er ikke morsomt å spise sin mat
når den ligger i pakke og ikke på fat


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å kommentere.