6.8.12

Matpakker

Jeg har blitt hekta på matbokser og matpakker, å gleder meg veldig til å mikse matpakker fremover.
Husker med gru den ekle mat pakke med svett ost som så ut til å være limt til brødskiva, tenk bare hvor mye ett kjøleskap i klasserommet gjør seg og hvor godt maten holder seg, er det mye bedre med litt kald brødskive enn svett ost som ikke voksen hadde spist, å da forventer  jeg heller ikke at frøkna spiser den heller. Barn liker farger å mat med farger faller i god jord her.

Jeg har jo fått trena meg litt på matpakker, før sommer var frøkna mye i åpen barnehage, og i sommer har jeg fått mye inspirasjon også leser jeg div matpakkeblogger å det er så kjempe gøy.

Lyse grønn matboks i fra Lotusbarn.no
vesla har selv pyntet den, klistremerker med følger.

 Stort rom til venstre; en fersken, yoghurt og noen druer.
I flasken er det juce og ett sugerør.
Øverste rom til høyre; noen salte kjeks
Midterste rommet minifras og en skje.
Nederst til høyre; rosiner og to valnøtter.

 Til venstre; druer, yoghurt og en nektarin.
Flaske med juce og sugerør.
Lille rommet på midten litt elgepølse.
Øverst til høyre; paprika i staver.
Midt i er det havre flaks og en plomme.
Høyre nederst; tørket mango.

Til venstre; noen pekannøtter, yoghurt og tørket mango.
Flaske på midten med juce, lille rommet på midten elgepølse.
Øverst til høyre; pære i båter.
I midten, to ost og skinke snurrer (oppskrift kommer seinere).
og litt havre flaks.
Nederst til høyre; orang og rød paprika i staver og agurk i staver.


Nå tror dere vel at vesle mor får mye nøtter og bare store frukter, men disse matpakkene i fra åpen barnehage var ment for far og datter.

2 kommentarer:

  1. Hei, måtte ta en titt jeg også. Liker både matboksen og innholdet! Så mange rom gjør det lettere å putte i flere småting. Er det tett mellom rommene? Er den veldig lang? Skulle gjerne hatt en sånn boks uten den flasken i midten.

    Min gutt hadde også minifras i dag, men den ble dessverre ikke dokumentert.

    SvarSlett
  2. Hei.
    Det er tette vegger i mellom alle rommene. Den er litt lang men finnes en utgave med tre rom å den er jo litt mindre, jeg bruker ikke flasken hver gang så den er det jo bare å ta ut.

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å kommentere.