4.7.10

Sommerferien 2010

Så var ferien vår over for denne gang, vi har hatt to kjempe koselige uker hos Oles familie.

Vi reiste tidlig den 17.juni med buss til Frogner, så tog til Gardermoen og fly til Bodø. Det vart noen timer i Bodø før vi tok buss til Fauske. Vel fremme fikk vi kjempe god hjemme laget pizza, og noen koselige dager hos svigermor og svoger.
Den 18. var vi en tur nedi sentrum på Fauske, titta og handla litt, og vi måtte selvfølgelig ha en av verdens beste softiser, namnam.Else-Kristín øver hos farmor.

Den 22. tok vi buss til Bodø, og svigermor var med. Vi fikk en natt i leiligeheten til Ole's besteforeldre.
Svigermor satt barnevakt om kvelden, slik at vi kunne feire bursdagen min en dag på forskudd.
Først spiste vi middag, og deretter en tur på top 13 og avsluttet på nordlendingen.
Utsikt ifra Top 13

Den 23. Ruslett vi ned i byen, fulgte svigermor til bussen og handlet litt, før vi tok båt til Tonnes.
På Tonnes byttet vi til Rødøyløva, vel fremme på Nesøy fikk vi deilig rømmegrøt og ostekake, den beste sangthans maten jeg spiser.
Vi hadde mange fine dager på Nesøya, hjalp litt til spiste deilig mat, gikk mange turer og leita i fjæra.

Svigermor, svoger og Ole's nevø kom om tirsdagen, så fikk vi noen dager ekstra med de også.
Onsdagen grilla vi, før Ole og jeg gikk lang tur og hygga oss noen timer mens svigermor var farmor.

Torsdagen var siste dag på Nesøya, den avsluttet vi med en tur på holmene.
Ole skulle se over sauene og jeg fikk være med, det er så utrolig fint å være på holme safari som jeg bruker å si.

Fredags morgen sto vi tidlig opp å tok båten til Bodø, handla litt i byen før vi tok kvelden.
Lørdagen bar det hjemmover, å vel hjemme er vi nå.
På tur til Bodø

Vi hadde en kjempe koselig ferie, akkurat passe varmt, og mange fine opplevelser.
Ser frem til neste gang..