11.3.10

Tur i sola



Den siste uka har det vært strålenende sol ute, og snøen har begynnt å smelte.
Deilig å kunne gå på bar asfalt i gjenn, og kjenne sola varme.
Starten på en ny deilig årstid, våren er nok på vei.

Det skjer noe hver dag, men i dag hadde vi endelig en ledig dag.
Vi pakket sekken å gikk en tur ut i skogen, for å grille pølser og nyte vår sola.



Perfekt bål.


Det er så deilig å komme seg ut på tur, noe vi gjør så alt for skjeldent, men det er alltid kjempe artig og koselig.


Digg å grille pølser på bål.

Å hva er vel en grill tur uten kakao og kvikk lunsj?

Til en perfekt og enkel grilltur trenger du.
  • Godt humør.
  • Godt kledd og gode sko.
  • Ull sokker.
  • Sitte underlag.
  • Fyrstikker, avis og litt ved til bål.
  • Kniv, til å lage grillspyd.
  • Pølser.
  • Kakao.
  • Flaske med kaldt drikke.
Du kan jo lage en mer avansert meny.
Det er også godt med liten sjokolade eller å grille marshmellows.





Vil anbefale alle å utnytte det nydelige været, og ta seg noen turer ut.
Så sitt ikke inne å syt over kulda, nå er det vårn.
Det er mange gode grunner til å ta seg noen turer ut.
  • Det er sundt.
  • Energi givende.
  • Det er gratis å gå tur i sola.
  • Det er morsomt.
  • Barnevennlig.
Nå har du sjansen, utnytt været.

Ps: ta med søppla de hjem, og gjør det til en god vane å slukke bålet godt før du går.

God tur!


Enkel tur kakao:

Til ca 0,5 l.

5-6 ss kakaopulver.
4-6 ss sukker.
5 dl melk.

Bland kakaopulver og sukker i en kasserolle.
Rør inn melken, og la den koke opp.
Ha kakaoen over på termos.


For tur tips besøk Turistforeningen.no

6 kommentarer:

  1. Kjempeflotte turtips her ;)
    Takk for at du deltar på candy'en min!!
    Ønsker deg en flott og kreativ helg ;)
    Klem Klem :)

    SvarSlett
  2. Takk takk,. Må jo prøve meg=)

    SvarSlett
  3. Så deilig å bli minnet på hvor viktig dette er:) Vi skal ta deg på ordet og pakke ned både pølser og Lillebror og gå en tur her ute på søndag;)

    KlemKlem

    SvarSlett
  4. Sv:

    Jeg synes faktisk også det er fint med de nettene innimellom. Og det er PGA jeg har LEST din blogg :) Du er inspirerende og tøff som deler deres historie :)

    SvarSlett
  5. Uh, jeg har alltid lurt på hvordan jeg skal FÅ TIL KAKAO! Takk :) Nå fikk jeg lyst til å gå tur òg! På fredagen kanskje. Dra med meg noen!

    SvarSlett
  6. Fruen fra Havet: ja det må dere gjøre, utrolig deilig å være ute.

    Trine Lise: takk for for det,.

    Thea: kom deg ut på tur, å kakao oppskriften er ikke vanskelig, bare en enkel tur kakao.

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å kommentere.